Kiespijn

Kiespijn kan verschillende oorzaken hebben, zoals tandbederf, een ontstoken tandzenuw, een gebroken tand of een tandvleesaandoening. Symptomen kunnen variëren van een lichte gevoeligheid tot ernstige, kloppende kiespijn.

Oplossingen voor het verlichten van kiespijn

Heeft u last van kiespijn? Mogelijk kan een van de onderstaande oplossingen uw pijn tijdelijk verlichten. Als de kiespijn aanhoudt of verergert, is het belangrijk om zo snel mogelijk een afspraak te maken bij uw tandarts. De tandarts kan de oorzaak van de pijn vaststellen en een geschikte behandeling bieden om de kiespijn te verlichten en verdere complicaties te voorkomen.

Pijnstillers

Over-the-counter pijnstillers zoals ibuprofen kunnen helpen bij het verlichten van kiespijn. Volg altijd de instructies op de verpakking en raadpleeg een zorgverlener als u langdurige pijn ervaart.

Koude kompressen

Breng een ijszakje of een koud kompres aan de buitenkant van uw wang, in de buurt van het pijnlijke gebied. Dit kan helpen bij het verminderen van zwelling en het tijdelijk verdoven van de pijn.

Spoelen met zoutwater

Meng een theelepel zout in een glas warm water en spoel uw mond gedurende 30 seconden. Dit kan helpen bij het verminderen van ontstekingen en het reinigen van eventuele voedseldeeltjes rond de pijnlijke tand of kies.

Kruidnagelolie

Een beetje kruidnagelolie op een watje aanbrengen en voorzichtig op de pijnlijke tand of kies plaatsen. Kruidnagel bevat een stof genaamd eugenol, die een verdovend effect kan hebben en pijn kan verlichten.

Bij Tandartscentrum Laren begrijpen we dat kiespijn een urgente kwestie is en staan we klaar om u snel te helpen. Zijn wij op dit moment niet geopend, bel dan 0900 8602.